فیتیله بخش مهمی از شمع معطر است که تاثیر مستقیمی بر روی پخش رایحه، ایمنی و زیبایی شمع دارد. آشنایی با انواع فیتیله، باعث می‌شود هنگام خرید بهترین فیتیله را برای شمع‌های معطر خود انتخاب کنید.

انواع فیتیله

فیتیله‌ها انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

فیتیله پنبه ای

فیتیله پنبه‌ای که از الیاف ۱۰۰% طبیعی پنبه ساخته می‌شود، به دلیل داشتن مزایای مختلف بیش‌ترین کاربرد را برای شمع‌های معطر دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای فیتیله پنبه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با محیط زیست سازگار هستند.

به راحتی روشن می‌شوند.

دوام بسیار خوبی دارند و ساعت‌ها بدون هیچ مشکلی می‌سوزند.

دارای قابلیت جذب موم هستند.

فیتیله کتانی

ویژگی‌ها و خصوصیات فیتیله کتانی تقریبا شبیه ویژگی‌ها و خصوصیات فیتیله پنبه‌ای است و این شباهت‌ها به جنبه اکولوژیکی، پایداری و سهولت استفاده آن‌ها مربوط می‌شود. فیتیله کتانی برای شمع‌های معطر بهتر از فیتیله‌های پنبه‌ای است، زیرا ظاهری زیبا و تمیز دارد و به دلیل مقاوم بودن، با شوک حرارتی قابل توجه تغییر شکل نمی‌دهد.

فیتیله ابریشم

فیتیله ابریشم از ماده‌ای طبیعی که توسط کرم ابریشم ساخته می‌شود، تهیه می‌گردد و نسبت به فیتیله پنبه‌ای و کتانی قیمت بسیار بالایی دارد. این فیتیله‌ها دوام و مقاومت بسیار خوبی دارند و با محیط زیست سازگار هستند. به دلیل کمیاب و نادر بودن این نوع فیتیله‌ها، شکل مصنوعی آن‌ها تولید شده است که قیمت کمتری دارد و در تمامی فروشگاه‌ها قابل دسترس است، اما با محیط زیست سازگاری ندارد.

فیتیله چوبی

یک شمع معطر با یک فیتیله چوبی می‌تواند با صدای سوختنی که ایجاد می‌کند، حال و هوای شومینه را در محیط بازسازی کند. این فیتیله‌ها با محیط زیست سازگار هستند و نوعی اصالت را وارد محیط دوست داشتنی شما می‌کنند. اما همواره توصیه می‌شود که یک فیتیله چوبی با کیفیت را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

فیتیله الیاف مصنوعی

فیتیله ساخته شده از الیاف مصنوعی، ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین نوع فیتیله شمع است. این فیتیله‌ها مقاومت بسیار خوبی دارند و با وجود رطوبت به راحتی می‌سوزند. فیتیله‌های تهیه شده از الیاف مصنوعی در زمان احتراق برای سلامتی مضر هستند و سازگاری کمتری با محیط زیست دارند.

منبع: cotebougie

Rate this post