دستگاه سرکیسه دوز یا دستگاه دوخت گونی چیست و چه کاربردی دارد؟ دوخت سر کیسه و دوخت گونی با این دستگاه چگونه انجام می شود؟ جهت دریافت پاسخ این سوالات وسوالات مشابه در مورد دستگاه گونی دوزی با ما همراه باشید. دستگاه سر کیسه دوز یک چرخ قدرتمند و کاربردی است که از آن برای دوخت سر کیسه نایلونی، پارچه ای، گونی، کنفی و… استفاده می شود. همان طور که می دانید کیسه های در انواع مختلف جهت بسته بندی اقلام خوراکی اط جمله برنج، گندم و مصالح ساختمانی از جمله گچ و سیمان مورد استفاده قرار می گیرد.

کارکرد دستگاه سرکیسه دوز

کارکرد دستگاه سرکیسه دوز

دستگاه گونی دوزی توانایی دوخت سرکیسه به روش های مختلف از جمله ضربدری، یک طرفه، دوطرفه و مهر و مومی را دارد. مهم ترین ویژگی دستگاه سرکیسه دوزی عدم ایجاد گرما توسط آن در مراحل دوخت است و این ویژگی نیز از آسیب رسیدن به دوخت کیسه جلوگیری می کند. از چرخ سرکیسه دوزی می توان برای دوخت کیسه در انواع مختلف حتی پلاستیکی نیز استفاده کرد. کار با دستگاه گونی دوزی بسیار آسان بوده و حتی افراد مبتدی که سابقه کار در این زمینه را ندارند می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

انواع دستگاه گونی دوزی

انواع دستگاه گونی دوزی یا سرکیسه دوزی

به طور کلی دستگاه گونی دوزی در بازار در دو نوع سرکیسه دوز قابل حمل و سرکیسه دوز پایه ثابت موجود است. در نوع اول این دستگاه ها قابل حمل و جابجایی بوده و از وزن کمتری نسبت به مدل های ثابت برخوردار هستند. از دستگاه های قابل حمل برای دوخت های سبک از جمله سر کیسه دوزی کتان کاغذی و کیسه گونی استفاده می شود. نوع پایه ثابت نیز به همراه متعلقات جهت دوخت طیف وسیعی از کیسه ها از جمله کیسه پلاستیکی، کاغذی و پارچه ای مورد استفاده قرار می گیرد. البته دستگاه سر کیسه دوز از نوع صنعتی و بزرگ نیز در کارخانه جات مختلف جهت دوخت اتوماتیک کیسه های بزرگ از جمله جامبو بگ مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های چرخ گونی دوزی

سرعت دستگاه سرکیسه دوزی از ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ دور در دقیقه متغیر است. در مورد سرعت دوخت و کیفیت دوخت در واقع این دو پارمتر به طور ویزه به جدید بودن دستگاه شما بستگی دارد. هر چه دستگاه جدید تر باشد هم کیفیت دوخت بالاتر بوده و هم با سرعت بیشتری انجام می شود. به طور کلی زمان مورد نیاز برای دوخت سرکیسه در انواع مختلف بین ۶ تا ۸ ثانیه است. نوع جنس کیسه نیز بر روی کیفیت دوخت آن به طور مستقیم تاثیر گذار است.

Rate this post