یکی از بهترین معیار ها در خرید مبلمان نوع پارچه به کار رفته در دوخت آن ها است. پارچه های رومبلی با تنوع مختلفی در بازار موجود است که از آن ها در تولید مبلمان راحتی و مبلمان سلطنتی استفاده می شود. با توجه به تاثیر مبلمان در دکوراسیون داخلی و اهمیت انتخاب مبل، پارچه رومبلی نیز به طور ویژه باید مورد توجه قرار بگیرد. پارچه مبلی باید علاوه بر زیبایی ظاهری از کیفیت و دوام بالایی نیز  برخودار باشد. از بهترین پارچه های رومبلی صنعت مبلمان کشور می توان به پارچه نخی، پارچه کتان، پارچه جیر، پارچه مازراتی، پارچه شنل، پارچه پورشه، پارچه مخمل، پارچه چرم، پارچه پشمی و… اشاره کرد. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین و پرمصرف ترین پارچه های رومبلی ایران را به شما معرفی کنیم.

معرفی بهنرین پارچه های رومبلی

از بهترین پارچه ها در صنعت مبلمان کشور می توان به پارچه نخی، پارچه کتان، پارچه جیر، پارچه مازراتی، پارچه شنل، پارچه پورشه، پارچه مخمل، پارچه چرم، پارچه پشمی و… اشاره کرد.

پارچه کتان

یک پارچه فوق العاده بادوام و باکیفیت و هم درخشان و زیبا است. علی رقم ظاهر نرم و صاف این پارچه مقاومت بالایی در برابر سایش و پوسیدگی دارد و یک انتخاب بسیار عالی برای دوخت به عنوان پارچه رومبلی است. جهت افزایش قابلیت کشش این پارچه رومبلی مقداری پنبه نیز در تولید این نوع پارچه های استفاده می شود. پارچه رومبلی کتان به دلیل تولید شدن از الیاف طبیعی از ایجاد حساسیت های پوستی در افراد مختلف جلوگیری می کند.

پارچه رومبلی چرم

پارچه رومبلی چرم در سه نوع طبیعی، مصنوعی و ترکیبی از الیاف مصنوعی و طبیعی تولید می شود. این نوع پارچه رومبلی در اکثر مبلمان به ویزه مبلمان ال شکل به کار می رود. این پارچه گران قیمت بوده و در نتیجه استفاده از آن در مبلمان باعث افزایش قیمت آن می شود. اما ظاهری بسیار شیک و درخشان به مبلمان می دهد. پارچه رومبلی چرم به طور کلی بسیار مقاوم و بادوام است اما در برابر خراشیدگی مقاوم نیست.

پارچه مازراتی

یک پارچه گران قیمت است که به عنوان پارچه رومبلی در تولید انواع مبلمان به کار می رسود. پارچه رومبلی مازراتی در برابر سایش مقاومت چندانی ندارد و به تدریج ممکن است رطوبت را به خود جذب کند. این پارچه شباهت بسیاری به پارچه مخمل دارد و در سطح خود از دانه های بسیار ریز برخوردار است. این پارچه نسبتا ضخیم است. این پارچه به دلیل لطافت و نرمی و همچنین مقاومت بالا در برابر چروک بهترین گزینه برای مبلمان راحتی است.

پارچه رومبلی ساتن

پارچه ای بسیار نرم و درخشان که در علاوه بر صنعت مد و پوشاک در صنعت مبلمان نیز کاربرد دارد. از ویژگی های این نوع پارچه رومبلی می توان به درخشانی و کیفیت بالا و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد. از معایب این پارچه رومبلی نیز می توان به لک شدن سریع، خاصیت لیز بودن و شستشوی دشوار اشاره کرد. از این پارچه بیشتر در تولید مبلمان سلطنتی استفاده می شود.

پارچه رومبلی جیر

یکی از محبوب ترین پارچه های رومبلی که زیبایی خاصی دارد و از تنوع بالایی نیز برخوردار است. جیر در واقع از لایه زیرین پوست حیواناتی از از جمله گوسفند و بز به دست می آید. این پارچه رومبلی در برابر سایش و رطوبت مقاوم هستند اما شستشوی آن ها تقریبا غیر ممکن است و فقط می توان از اسپری آب و دستمال برای تمیز کردن آن استفاده کرد.

پارچه پلی استر

پلی استر یک الیاف مصنوعی است که از آن برای تولید پارچه پلی استر استفاده می شود. این پارچه رومبلی بسیار مقاوم و بادوام است و چروک نمی شود. در برابر نور خورشید و سایش تدریجی بسیار مقاوم است و به دلیل قیمت تقریبا ارزان در مقایسه با پارچه های طبیعی یک انتخاب مقرون به صرفه در تولید مبلمان راحتی و سلطنتی است.

 

Rate this post