نخ مکرومه دسته ای از کلاف ها و الیاف های به هم تابیده شده می باشند که در هنر مکرومه بافی از آن استفاده می شود. این نخ دارای ابعاد و رنگ های مختلف می باشند. برای خرید آن ها می توانید به طور حضوری به فروشگاه ها و خرازی ها مراجعه کنید. همچنین برای سهولت خرید می توانید از سایت نخ سر کیسه آن را خریداری کنید. این سایت انواع مختلفی از نخ ها را در مدل ها و رنگ های مختلف برای فروش به شما عرضه می کند.

هنری دست ساز بنام مکرومه بافی

هنر مکرومه بافی یکی از هنرهای دستی می باشد که در آن به کمک نخ هایی که از پنبه ساخته شده اند، شکل های مختلفی بافته می شود. نخ های مورد استفاده در این هنر، ابعاد و همچنین رنگ های متفاوتی دارند. اغلب محصولات مکرومه بافی در سبک های دکوراسیون روستایی و قدیمی مورد استفاده قرار می گرفتند که در سال های اخیر دوباره در دکوراسیون ها نقش پررنگی پیدا کردند. محصولات مختلفی مانند کوسن، روتختی، پرده، قالیچه فانتزی، آویز گلدان و … در هنر مکرومه بافی به کمک نخ های مکرمه ی متنوع و رنگارنگ ساخته می شوند.

نخ مکرومه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در یک تعریف کلی می توان گفت نخ مکرومه از دسته ای الیاف رشته ای طبیعی یا مصنوعی تهیه می شود که این الیاف به یکدیگر تابیده می شوند و ساختاری محکم و منسجم به نام نخ مکرومه بوجود می آورند. الیاف طبیعی نخ های مکرومه معمولا از پنبه، پشم، جوت و کنف تهیه می شود و الیاف مصنوعی آن شامل فرآورده های شیمیایی و پلیمر های سنتز شده بر پایه نفت از جمله نایلون و پلی استر می شود. از انواع نخ های مکرومه بافی می توان به نخ بافته شده، نخ سه لایه و نخ تک رشته اشاره کرد.

مواد و متریال این هنر جذاب چیست؟

مکرومه بافی

برای مکرومه بافی به مواد و متریال خاص نیاز دارید. مهم ترین آن نخ مخصوص می باشد که این نخ دارای ضخامت های متنوع است که ممکن است با نخ موم زده یا انواع دیگر نخ ها ترکیب شود. از جمله لوازم دیگر مهره ها، سنگ های مرواریدی و مواردی این چنینی هستند که به عنوان زیورآلات و کارهای تزیینی در این هنر استفاده می شود. یک سوزن ته گرد یا چسب کاغذی نیاز است تا هنگام بافتن نخ ها را نگه دارد و در آخر فندک و قیچی برای بریدن و سوزاندن انتهای نخ موم زده نیاز داریم.

همان گونه که می بینید برای این هنر به متریال زیاد و گران قیمتی نیاز نیست و با هزینه بسیار کم می توان یک دست سازه بسیار زیبا داشت.

از کجا باید نخ مکرومه خرید؟

انواع نخ مکرومه و لوازم مورد نیاز هنر مکرومه بافی را می توانید از فروشگاه های که در این زمینه فعالیت دارند مانند خرازی ها تهیه کرد. همچنین فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه نخ سر کیسه دوز موسوی، خرید نخ و لوازم مکرومه بافی را برای شما عزیزان راحت کرده است. بدین صورت که می توانید در سایت فروشگاه انواع نخ مورد نظر در ابعاد مختلف و رنگ های متفاوت را انتخاب کرده و خرید کنید. بسته به فاصله مکانی پس از چند روز محصولات خریداری شده درب منزل تحویل داده می شود.

محصولاتی که از مکرومه بافی می توان ساخت

از هنر مکرومه بافی در بخش های مختلفی استفاده می شود. یکی از کاربردهای آن در بخش دکوراسیون است که از آن برای ساخت موارد زیر استفاده می شود:

  • رومیزی ها
  • آویزگلدان
  • قالیچه
  • پرده
  • و …

کاربرد دیگر آن در بخش استایل می باشد که از این هنر در انواع پیراهن ها، کیف، بدلیجات و حتی کفش نیز استفاده می شود.

جمع بندی

هنر مکرومه بافی یک هنر قدیمی و پرکاربرد است. برای این هنر به لوازمی همچون نخ مکرومه بافی، سوزن، سنگ های زینتی و مروارید و … نیاز داریم. از محصولات مکرومه هم می توان در دکوراسیون و هم در فشن استفاده کرد. نخ های مکرومه بافی در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ هستند و همچنین طیف رنگی بسیار وسیعی دارند. برای خرید این نخ ها می توانید به صورت اینترنتی از سایت نخ سرکیسه دیدن کنید و محصول مورد نظر خود را به راحتی خریداری کنید.

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)