بهره وری صنایع در دنیای مدرن روز به روز در حال افزایش است. در نتیجه، بسته بندی کیسه ها به صورت دستی دشوار خواهد بود. برای این منظور سرکیسه دوز هایی که اکنون در سطح جهانی تولید می شوند بسیار مناسب هستند و برای بسته بندی صنعتی، بسته بندی انباری و کیسه های کود کاربرد دارند. امروزه تعداد زیادی از تولیدکنندگان به دلیل افزایش تقاضا در حال حاضر از چرخ سرکیسه دوز استفاده می کنند؛ اما قبل از خرید این چرخ های سرکیسه دوز، لازم است تمام اطلاعات مربوط به آن را بدانید. با ما همراه باشید تا در ادامه در مورد این که چگونه این چرخ ها می توانند تقاضای تولید صنایع را برآورده کنند و چه مزایایی دارند اطلاعاتی به شما بدهیم.

  1. سرکیسه دوز چیست؟
  2. مزایای یک چرخ سرکیسه دوز چیست؟
  3. کاربردهای سرکیسه دوز چیست؟
  4. اصل کار یک سرکیسه دوز چیست؟
  5. چه نوع چرخ های سرکیسه دوزی در بازار موجود است؟
  6. اجزای اصلی در چرخ سرکیسه دوز چیست؟
  7. چه خطاهای رایجی در سرکیسه دوز یافت می شود؟
  8. چه عوامل مهمی را باید قبل از خرید یک چرخ سرکیسه دوز رعایت کرد؟

۱. سرکیسه دوز چیست؟

سرکیسه دوز یک ماشین بسیار کارآمد و دقیق است که کیسه های پر شده را مانند چرخ خیاطی می بندد. این ماشین‌ها امروزه تقاضای بسیار زیادی دارند و کارکردن با آن ها بسیار ساده است و نیازی به تخصص ندارد.

۲. مزایای یک چرخ سرکیسه دوز چیست؟

جابجایی ایمنی

چرخ های سرکیسه دوز کاملاً مجهز به اقدامات ایمنی هستند و دسته پلاستیکی نیز برای عایق کاری در آن ها وجود دارد.

عملکرد متوالی

بسته‌کننده‌های کیسه در بستن کیسه‌هایی که در خط کیسه قرار دارند، کارآمد هستند. دستگاه کیسه را خود یا به صورت دستی می گیرد و با راحتی بسته به مشخصات مواد آن را می بندد.

کیفیت

کیفیت بسته شدن نخ به دست آمده با استفاده از کیسه بسته عامل منحصر به فرد این دستگاه است. هیچ تکنیک بسته کردن دستی حتی نمی تواند به یک کیف نزدیکتر شود، وقتی صحبت از منحصر به فرد بودن و دقت به میان می آید.

عملیات بدون صدا

بر خلاف چرخ خیاطی سنتی، عملکرد کیسه بند به دلیل دارا بودن بادامک نایلونی با درجه بالا و مقاوم در برابر سایش صدا تولید نمی کند که می تواند صدا را تا حد مشخصی کاهش دهد. این دستگاه فاقد بادامک فولادی است که در واقع وظیفه تولید صدا را بر عهده دارد.

تطبیق پذیری

بسته های کیسه ای سازگاری بالایی دارند زیرا می توانند در هر نوع شرایطی مورد استفاده قرار گیرند و همچنین قابل جابجایی هستند که به سازنده کمک می کند تا در مکان و زمان مورد نیاز از آن استفاده کند.

در دسترس بودن قطعات یدکی

قطعات یدکی سرکیسه دوز به راحتی در بازار موجود است و به دلیل کیفیت بالای مواد پس از مدت ها تعویض می شود.

ساختار غیر خورنده

چرخ های سرکیسه دوز برای راه اندازی تولید در مکان هایی که رطوبت وجود دارد بسیار مناسب هستند و ساختار غیر خورندگیشان آن ها را برای مقاومت در برابر شرایط محیطی پشتیبانی کرده و عمر آن را افزایش می دهد.

کاتر نخ خودکار

به طور سنتی برش نخ انتهایی به صورت دستی انجام می شد که به طور مستقیم و طبیعتا انسان را درگیر هر حادثه ای می کرد. سرکیسه دوز دارای یک تیغه خودکار برش نخ است که با محافظت شدید و به صورت بسته نخ را قطع می کند.

۳. کاربردهای سرکیسه دوز چیست؟

سرکیسه دوز ها معمولاً با یک زنجیر ساده کار می کنند. این ساختار به آنها کمک می کند تا با سرعت بالا کار کنند. به همین دلیل است که این ماشین ها در صنایع بسته بندی که کاغذها، لاستیک ها یا کیسه های لباس به روشی کارآمد مهر و موم می شوند، محبوبیت بیشتری دارند. بهره وری سرکیسه دوز به اندازه ای است که در کمتر از ۶ ثانیه یک کیسه را می دوزد و همین موضوع باعث می شود کاربرد آن برای همه صنایع مفید باشد. سرکیسه دوز بیشتر در بسته بندی مواد غذایی، جایی که کف یا سایر موارد بسته است، استفاده می شود. اینها در صنایع تولیدی نیز کاربرد دارند، جایی که بهره وری بالا در زمان کمتری حاصل می شود.

۴. اصل کار یک سرکیسه دوز چیست؟

اصل کار سرکیسه دوز درست مانند یک چرخ خیاطی معمولی است و شامل سطح بالایی از اتوماسیون و سیستم های یکپارچه می شود. اصل کار یک سرکیسه دوز نکات زیر را دنبال می کند:

  • در ابتدا تمام پارامترهای خارجی سرکیسه دوز مانند دما، کیفیت سوزن، سرعت نوار نقاله، کمیت رزوه و ماهیت با توجه به ترکیب و اتصالات الکتریکی بررسی می شوند.
  • هنگامی که همه پارامترها طبیعی هستند فرآیند یک دستگاه سرکیسه دوز شروع می شود. در این فرآیند، کیسه ها ابتدا با مواد پر می شوند و سپس به سمت سرکیسه دوز می روند.
  • کیسه ها به صورت دستی یا از طریق سیستم نقاله از طریق راهنمای دستگاه وارد سیستم می شوند. این راهنمای دستگاه همچنین لبه های بالای کیسه ها را صاف می کند که دوخت دستگاه را آسان می کند. سرعت تغذیه نیز با توجه به مقدار و ماهیت مواد تنظیم می شود.
  • با شناسایی کیسه روی سیستم، سر دوخت اتوماتیک شروع به کار می کند و ا اجازه می دهد تا نخ مورد نیاز حرکت کرده و با حرکت کیسه ها به جلو، فرآیند دوخت انجام می شود.
  • در انتها وقتی کیسه کاملاً بسته شد، نخ اضافی توسط تیغه های لبه تیز برداشته می شود و به همین ترتیب این روند در چرخه تکرار می شود.

۵. چه نوع چرخ های سرکیسه دوزی در بازار موجود است؟

دو نوع معمولی سرکیسه دوز در بازار موجود است:

سرکیسه دوز دستی

سرکیسه دوز دستی یک دستگاه قابل حمل است که محصولات را با انتخاب و هر کجا که لازم است بخیه می‌زند. هنگام استفاده از این دستگاه به سادگی باید لبه بالایی کیسه را در سر دستگاه وارد کنیم تا کسیه دوخته شود.

سرکیسه دوز اتوماتیک

کیسه بند اتوماتیک یا صنعتی در صنایع تولیدی و فرآوری سطح بالا استفاده می شود. این ماشین ها کاملا اتوماتیک هستند و نیازی به رابط دستی ندارند. به نوعی، تعداد کمی از ماشین ها فقط برای ورود محصولات به سیستم به نیروی انسانی نیاز دارند. در این دستگاه محصول بر روی نوار نقاله حرکت می کند. بهره وری بسته های تمام اتوماتیک کیسه حدود ۶۰۰-۸۰۰ کیسه در ساعت است که از نظر تعداد بسیار عالی است.

۶. اجزای اصلی چرخ سرکیسه دوز چیست؟

سر دوخت اتوماتیک

این واحد اصلی یک سرکیسه دوز است. اینجاست که خدمات الکترومکانیک و غیر قابل توقف توسط دستگاه ارائه می شود.

نوار نقاله

در دستگاه سرکیسه دوز، محصول از طریق این نوار نقاله‌ها به داخل و خارج سیستم منتقل می‌شود. نوار نقاله ها کیسه را به سمت سر دوخت اتوماتیک هدایت می کنند و همچنین وظیفه خروج محصول را بر عهده دارند.

سوزن خیاطی

هسته اصلی بسته بندی کیسه که در واقع وظیفه بسته شدن کیسه ها را بر عهده دارد سوزن خیاطی است. سوزن ها بر اساس استانداردهای مواد مورد استفاده برای بسته بندی انتخاب می شوند. برعکس، نخ با توجه به اندازه سوزن انتخاب می شود.

کیسه ساز

برای پیدا کردن شکل مناسب، قالب گیری کیسه در بالای سیستم قرار می گیرد. آنها لایه بالایی کیسه را به گونه ای تراز می کنند که بسته شدن به روشی صاف انجام شود.

واحد ورودی خودکار

یک واحد تغذیه اتوماتیک وظیفه ورود صحیح کیسه را بر عهده دارد. آنها حاوی سنسور و سایر اقدامات ایمنی هستند و به ماشین اجازه می دهند در صورت برآورده شدن تمام پارامترها، دوخت را انجام دهد.

تسهیلات پیوست برچسب

در انتهای دستگاه، یک برچسب خودکار وجود دارد که برای چسباندن برچسب به کیسه های پر شده در هر دو طرف آنها استفاده می شوند.

۷. چه خطاهایی در چرخ سرکیسه دوز یافت می شود؟

شماره خطا علت راه حل
۱ دسته بندی نخ نخ اضافی در هنگام دوخت تمام نخ های اضافی را از دستگاه و پارچه ها جدا کنید.
۲ شکستن سوزن کدر شدن سوزن به دلیل تولید بیش از حد برای هر پروژه جدیدی از سوزن جدید استفاده کنید.
۳ پرش از دوخت آسیب دیدن سوزن، مناسب نبودن سوزن و نامتناسب بودن ابعاد نخ و ماسوره رزوه کشی مجدد هر دو نخ بالا و بوبین، بررسی سوزن ها و بررسی زمان کارکرد دستگاه
۴ تغذیه نادرست پارچه ها غیرفعال کردن تنظیم تغذیه قطره و قرارگیری نامناسب پای فشاری تنظیم قطره خوراک کیسه نزدیکتر را فعال کنید.

پای پرس و جهت آن را بررسی کنید و قبل از انجام عمل آن را اصلاح کنید.

۵ ناسازگاری تنش بوبین استفاده از نخ ناخواسته از نخی استفاده کنید که به طبیعت پارچه نزدیک تر است.
۶ پاره شدن نخ استفاده از نخ نا مناسب از نخی استفاده کنید که به طبیعت پارچه نزدیک تر است.
۷ گره خوردن نا هماهنگ نخ تکه های ریز گرد و غبار و پرز در داخل سیستم تمیز کردن صحیح دستگاه طبق استانداردهای ارائه شده توسط سازنده
۸ ضربه زدن ماشین عدم بررسی مناسب دستگاه دستگاه را طبق استانداردهای ارائه شده توسط سازنده تمیز کنید و همچنین کل سیستم را از گرد و غبار محافظت کنید.

۸. چه عوامل مهمی را باید قبل از خرید یک سرکیسه دوز رعایت کرد؟

عواملی که لازم است قبل از خرید سرکیسه دوز رعایت شود به شرح زیر است:

اصالت سازنده

با افزایش و تقاضای سرکیسه دوز، انواع بسته بندی کیسه در حال حاضر در بازار موجود است و این موضوع گاهی اوقات برای خریدار مشکل ساز می شود. بازخورد سازنده را می توان از طریق رضایت مشتری و سیاست پس از فروش نیز به دست آورد.

کمک های محلی

شرکت هایی که نمایندگان خود را در هر نقطه از جهان منصوب کرده اند به دلیل کمک های محلی و سریع از شهرت بیشتری برخوردار هستند. محصول را می توان از طریق این تامین کنندگان تأیید کرد و هر زمان که از آنها خواسته شود از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کنند. کمک های محلی نیز می تواند به نحوی سودمند باشد زیرا به عنوان پل ارتباطی بین سازنده و خریدار عمل می کند.

بهره وری

یک سرکیسه دوز که سطح بالایی از بهره‌ وری را تضمین می‌کند در مقیاس کوچک و چه در صنعت با مقیاس بزرگ استفاده می‌شود. خریدار باید قبل از انتخاب ماشین، آن را به انتخاب خود و با توجه به نیاز تولید انتخاب کند.

نتیجه گیری

با توجه به تقاضای روزافزون سرکیسه دوز ها، تعداد زیادی از تولیدکنندگان اکنون شروع به تولید این دستگاه ها کرده‌اند. سرکیسه دوز ها بسیار کارآمد و مناسب برای مکان‌هایی هستند که اهداف تولید بالایی دارند. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و باید متناسب با میزان تولید انتخاب شوند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)