با فرا رسیدن فصل سرما نیاز به پالتو های گرم و مقاوم در برابر سرما و رطوبت یک نیاز مبرم برای بسیاری از افراد است. چه خانم ها و چه آقایان نیاز به پالتو های گرم برای فصول سرد سال دارند. اما بهترین پارچه برای دوخت پالتو های زمستانی کدام اند؟ پارچه های پالتویی باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟ از یک پارچه پالتویی باید چه انتظاراتی داشته باشیم؟ پاسخ این سوالات در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار می گیرند. اگر قصد دارید با بهترین پارچه های پالتویی بازار و ویژگی های آن ها آشنا شوید با ما همراه باشید.

معرفی بهترین پارچه های پالتویی بازار

ابتدا باید به این نکته توجه کنیم که یک پارچه پالتویی باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چه انتظاراتی از پارچه زمستانی داریم. پارچه زمستانی مناسب باید ضخیم و گرم باشد تا از نفوذ سرما به داخل لباس و تماس سرما با پوست فردا جلوگیری شود. استفاده از الیاف طبیعی مانند پشم و یا چرم طبیعی از ویژگی های مهم یک پارچه دوخت پالتویی است. در ادامه به معرفی بهترین انواع پارچه پالتویی میردازیم.

پارچه پالتویی ابریشم

پارچه پالتویی ابریشم

بهترین نوع پارچه برای دوخت لباس های زمستانی از جمله پالتو زمستانی پارچه ابریشم است. این پارچه به دلیل قیمت بالا و کیفیت فوق العاده و همچنین نرمی و انعطاف عالی انتخاب افرادی است که از تمکن مالی نسبتا بالایی برخوردار اند. از جمله هنرمندان، ورزشکاران، تاجران و…

پارچه پالتویی پشمی

پارچه پالتویی پشمی

یکی دیگر از پارچه های پالتویی پرطرفدار که برای دوخت انواع ژاکت، پولیور و پالتو زنانه مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه ابریشم از پوشش بدن حیواناتی از جمله بز و گوسفند به دست آمده و می تواند یک عایق فوق العاده در برابر سرما و رطوبت باشد. با استفاده از پارچه های ابریشمی می توانید خودمان از سرمای شدید زمستان محفوظ نگه دارید.

پارچه خز

پارچه خز

پارچه خز در دو نوع طبیعی و مصنوعی در بازار موجود است. نوع طبیعی آن از پشم خواب دار بدن حیواناتی از جمله بز و گوسفند به دست می آید و نوع مصنوعی آن از الیاف مصنوعی از جمله پلی استر تولید می شود. پارچه خز یک انتخاب عالی برای دوخت لباس های زمستانی از جمله پالتو و ژاکت است. احساس سنگینی و گرمای عالی از ویژگی های پارچه خز است. هر چند خز مصنوعی عملکرد خز طبیعی را ندارد اما به خوبی شما از سرما زمستان محفوط نگه می دارند.

پارچه مخمل

یک پارچه ارزشمند و تقریبا مقرون به صرفه برای دوخت پالتوهای زمستانی است. پارچه مخمل به دلیل نرمی و انعطاف پذیری بالا و همچنین نگه داشتن گرمای بدن به وفور در پوشاک زمستانی مورد استفاده قرار می گیرند. این پارچه پالتویی در رنگ ها و انواع مختلف در بازار موجود است و خریدار می تواند با وجه سلایق خود مدل مورد نظر خود را خریداری کند.

پارچه چرم

پارچه چرم

یک گزینه فوق العاده شیک و زیبا برای دوخت پالتوهای زنانه و مردانه است. پارچه چرم از پوست حیوانات مختلف از جمله گاو، گوسفند و بز و نوع گران قیمت تر آن از پوست مار، تمساح و… تولید می شود. از پارچه چرمی علاوه بر دوخت پالتوهای چرمی برای دوخت دستکش های چرمی و انوع بوت چرمی نیز استفاده می شود. چرم گرمای بسیاری خوبی ایجاد می کند و می تواند شما را در سرمای شدید زمستان به خوبی گرم نگه دارد. این پارچه در برابر رطوبت نیز مقاوم بوده و در برابر فرسودگی و پوسیدگی نیز بسیار مقاوم است.

پارچه کشمیر

یک گزینه فوق العاده برای دوخت پالوهای گرم زمستانی است. پارچه کشمیر اصل از پشم بز کشمیر به دست می آید و انواع دیگر آن از پشم بزهای دیگر نیز تولید می شوند. این پارچه لطیف و سبک و در عین حال محکم  و مقاوم است و به خوبی می تواند در لباس های زمستانی به عنوان عایق سرما عمل کند. این پارچه علی رغم کیفیت و دوام بالا و همچنین عایق فوق العاده سرما با قیمت بالایی در بازار ارائه می شود.

Rate this post