درست مانند استفاده از سوزن صحیح، استفاده از نخ مناسب نیز تفاوت زیادی در دوخت شما ایجاد می کند. نه تنها مارک های بی شماری از نخ وجود دارد، بلکه محتوای فیبر و انواع قرقره نیز متفاوت است. امروز قصد دارم اجزای مختلف نخ و نحوه استفاده از آنها را متناسب با نیاز خود به شما آموزش دهم.

محتوای فیبر

نخ خیاطی با چرخاندن نخ هایی با ضخامت یکسان به یکدیگر ساخته می شود تا سطح مقطع دایره ای شکل بگیرد. نخ خیاطی خانگی به راحتی حرکت را از طریق چرخ خیاطی در هنگام اعمال کشش و عبور نخ از طریق سوزن امکان پذیر می کند.

نخ باکیفیت صاف است، در برابر اصطکاک در حین دوخت مقاومت می کند و کشش کافی برای جلوگیری از شکستن یا بریده شدن درزها را دارد. نخ باید به اندازه کافی قوی باشد تا درزها را با سایش و شستشوی منظم بهم نگه دارد.

نخ از الیاف طبیعی (پنبه، پشم، کتان) یا الیاف مصنوعی (پلی‌استر، نایلون، ابریشم مصنوعی) ساخته می‌شود.

نخ پنبه ای با پارچه های ساخته شده از پنبه و کتان به خوبی کار می کند، زیرا همه آنها به یک شکل جمع می شوند. به همین دلیل برای دوخت پارچه های مصنوعی توصیه نمی شود.

نخ ۱۰۰٪ پنبه نیز به طور گسترده در دسترس است، اگرچه معمولاً به عنوان نخ لحافی برچسب گذاری می شود. من فکر نمی کردم تفاوت زیادی بین نخ لحاف وجود داشته باشد تا زمانی که به طور تصادفی مقداری از آن را خریدم. نخ لحاف ضخیم تر از آن بود که در سوراخ سوزن من جا بیفتد! نخ پنبه ای با کیفیت پایین می تواند هنگام شستن جمع شود؛ و درست مانند پارچه ۱۰۰٪ پنبه ای، نخ پنبه ای پرز تولید می کند.

پلی استر یک نخ بادوام قوی برای انواع خیاطی است. نخ پلی استر در هنگام شستن جمع و محو نمی شود و پرز زیادی تولید نمی کند که به تمیز نگه داشتن دستگاه کمک می کند. بیشتر نخ های همه منظوره در فروشگاه های پارچه و صنایع دستی ۱۰۰٪ پلی استر است.

مزایا و معایب محتوای فیبر را در نظر بگیرید و بهترین را برای پروژه خیاطی خود انتخاب کنید. من شخصا از نخ پلی استر برای پرز کم و ماندگاری در شستشو استفاده می کنم.

نوع قرقره

شاید کمترین ویژگی در هنگام خرید نخ، نوع قرقره باشد. نه، من در مورد قرقره های کوچک و بزرگ صحبت نمی کنم. من در مورد نحوه پیچیدن نخ روی قرقره صحبت می کنم.

راه ۱: انباشته. نخ از طرف قرقره جدا می شود. نخ انباشته زمانی بهترین کار را انجام می دهد که نگهدارنده قرقره نخ به سمت بالای دستگاه شما عمودی باشد.

راه ۲: ضربدری. نخ از روی قرقره ها جدا می شود. رزوه‌های متقاطع زمانی بهترین کار را انجام می‌دهند که نگهدارنده قرقره نخ در بالای دستگاه شما افقی باشد.

نخ خود را بر اساس نگهدارنده قرقره دستگاه خود انتخاب کنید و از مشکلات نخ خلاص شوید. همه چرخ خیاطی های من دارای پایه های قرقره عمودی هستند، بنابراین من همیشه از نخ های روی هم استفاده کرده ام.

برند های نخ

هر کسی مارک نخ مورد علاقه خود را دارد. وقتی تازه شروع به خیاطی می کنید، خرید مارک هایی که به راحتی در فروشگاه خیاطی و صنایع دستی محلی شما وجود دارند، منطقی است. دو برند رایج نخ عبارتند از Coats & Clark همچنین فقط با عنوان Coats نیز مشخص شده است و.Gütermann این دو مارکی هستند که وقتی شروع به خیاطی کردم خریدم و هنوز هم مارک هایی هستند که می خرم.

به نظر من، شما نمی توانید با Coats & Clark اشتباه کنید. این شرکت ۲۰۰ سال است که وجود دارد. این اولین نخ پنبه ای بود که در طول انقلاب صنعتی برای استفاده عمومی تولید شد و دوخت خانگی را برای همیشه تغییر داد. چیزی که این برند را بسیار جذاب می کند، مجموعه ای از انتخاب های رنگی است. صرف نظر از رنگ پارچه شما، همیشه می توانید نخی مناسب پیدا کنید.

Gütermann یکی دیگر از نخ های آسان برای دسترسی است. این شرکت ۱۵۰ سال است که وجود دارد. همچنین ۱۰۰% پلی استر است و در رنگ های بسیار متنوعی عرضه می شود. بزرگترین تفاوت این دو شرکت نخ در نحوه پیچیدن نخ روی قرقره است.

این ها مختصر موضوعاتی است که من در مورد نخ و آنچه که در ابتدای شروع خیاطی باید بدانید، بیان کردم. نخ مناسب برای ماشین و پروژه خیاطی خود را بخرید و با درزهای صافی که در برابر فرسودگی مقاوم هستند پاداش کار خود را بگیرید!

۵/۵ - (۱ امتیاز)